Het Juniororkest

De springplank

Welkom bij het AJSO Juniororkest, het hoogste opleidingsorkest van de Stichting AJSO. Dit is de laatste fase die jongeren doorlopen voor ze auditie mogen doen voor het toporkest, het AJSO.

In dit orkest spelen tieners die nog niet helemaal het niveau hebben voor het AJSO of voor wie daar nog geen plaats is. Het repertoire is leuk en gevarieerd en vraagt al een behoorlijk spelniveau. Luisteren naar elkaar, inzicht in de muziek, concentratie en regelmatig studeren zijn nodig om in dit orkest te kunnen presteren.

Het Juniororkest geeft jaarlijks een eigen concert en treedt ook elders op. In 2018 behaalde het Juniororkest de tweede plaats tijdens het Nationaal Concours voor Jeugdsymfonieorkesten in de Doelen in Rotterdam.

Zou je het leuk vinden om een keer mee te spelen? Je bent van harte welkom om een repetitie bij te wonen!

Het repertoire

Het AJSO Juniororkest speelt een veelzijdig repertoire. Het repertoire wordt aangevuld naarmate het jaar verstrijkt en er projecten tussendoor komen. Elk jaar zoekt de dirigent naar nieuwe stukken. Dit jaar staat het volgende op het repertoire:

• The Avengers - Alan Silvestri (arr. Daan Welle)
  • Symphony No. 36 "The Linz"  (1st. mvt.) - W.A. Mozart (arr. Richard Meyer)
  • A Whole New World - Alan Menken (arr. Daan Welle)
  • Symphony No. 5 - Felix Mendelssohn (arr. Richard Meyer)
  • The Magnificent Seven - Elmer Bernstein (arr. Roy Philippe)

Orkestouders

De orkestouders zorgen er voor dat de dirigent zijn werk goed kan doen. Zij regelen alles rondom de repetities en optredens, en verzorgen de communicatie met de muzikanten en ouders. Ook zijn zij de vertrouwenscontactpersonen.

De orkestouders van het Juniororkest zijn:

• Jenneke Wagenaar
  • Rob van den Akker